Kära lilla krumelur..

.. jag vill aldrig bliva stur!
Jag önska bara att jag kunde få vara liten igen, ingen oro om bostad, skola, jobb. Man fick allt serverat, kläderna tvättade och maten lagad. Allt var så mycket enklare då.
Den 12 juli får jag veta om jag kom in på universitet, det känns mer som domedagen. Om jag kommer in kommer jag behöva att flytta från pojken, mamma, pappa alla vänner. ALLT! Jag har väldigt svårt att hitta nya vänner och tycker att det är jobbigt att träffa nya vänner så det blir troligen tre år av totalensamhet. 
Så om någon bor i Örebro och känner sig lite ensam så kommer jag garanterat att behöva nya bekanta. 
Jag känner bara att jag vill dö. Jag och Aurora pratade om det här i natt, hon ska troligen till Uppsala och plugga, vi är för små för det här. Jag får inte köpa alkohol själv på systemet hur i allvärlden ska jag då kunna göra ett sådant här beslut? Mitt liv hänger i princip på det här. 
Jag hoppas att det blir bättre, hoppas att de i klassen kommer vara snälla, hoppas att jag hittar bostad.
BOSTAD en till sak jag har panik över, jag vill inte dela lägenhet med någon helt random, jag vill inte vara inneboende. Jag måste få ha mitt eget krypin annars blir jag galen.
Jag vill verkligen inte det här, om man förtränger problemet försvinner det då? Troligtvis inte men man kan alltid hoppas.  
 
Vart tusan tog mina krumilurpiller vägen? Skulle verkligen behövt dem..


» Ellie

www.proventum.se,
Tror att de ska ha lägenheter i Örebro också, vet dock inte om det också är stundetlägenheter. Jag bor hos dem, det är fiffigt för de har inget kösystem, utan det är lite mer "först till kvarn" som gäller när man söker, så om man håller utkik kan man få en lägenhet rätt fort, iaf fick jag det. Ett tips som du kan kolla på bara :) och rent allmänt, om du söker studentboende privat så är det oftast lättare att få. Men jag är inte hundra på hur det funkar i Örebro, bara Sthlm. Lycka till iaf!

2013-06-26 // 19:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback