Kan du förklara?

Varför det alltid måste se ut så här vad man än ska göra, se på film, spela, dricka, jag vad som helst. 
Vi kan faktiskt  umgås utan att äta, man kan faktiskt fira saker utan att vräka i sig massor med kalorier. Jag tycker dessutom att det är nästintill lite respektlöst av dem som vet hur det ligger till med mitt förhållande till mat att alltid vara tvugna att alltid köpa hetsmat. Skulle man inte då kunna köra på grönsaker och dipp? Måste vi verkligen äta på pizzerian dagen efter fyllan, och i såfall kan vi inte ta med hem? Låter väldigt själviskt kanske men när de blir ledsna/besvikna av att man spyr borde de inte då försöka att underlätta? Eller helt enklet låta bli att klaga? Tror de inte att jag vet att det inte är bra för mig? Tror de inte att jag gör det för nöjes skull? Tror de att de vet mer om hur det skadar kroppen än vad jag vet?
Jag vet att hjärtat iblan värker och det skrämmer mig, att mina tänder har fått frätskador, att jag tappar hår, att min hy är helt bedrövlig, att jag inte har ork till något. Tror de inte att jag märker det?
De vill bara hjälpa till men börja då i rätt ände snälla ni, köp inte kakor, godis och chips och föränta er att jag ska äta utan ångest. Det kommer tyvärr inte att händ förens den dag då jag ser fina siffror på vågen, den dagen då jag är vacker. 
Samma sak gäller även alla hemska högtider, om man inte äter sig halvt död så har man inte firat. Jag förstår inte, kan någon förklara för mig?


Håller med! ALLT handlar om mat när man träffas. Släktmiddag, träffas på fika, gå och äta middag, äta godis& skräp till film... Det är så djävla jobbigt. Finns det inte klarar jag mig utan men om det finns där kan jag inte hålla fingrarna borta. Den ångesten det leder till är inte OK! Alla verkar klaga på sin vikt, hälsosamma inkluderade, men VARFÖR då ha detta betéendet? Fattar inte..

2013-06-25 // 21:16:17

oh, jag kunde inte ha skrivit det bättre själv! Människor i ens närhet som vet om problemen borde hjälpa till och underlätta för en, istället för att sätta en i situationer där man blir för svag.

2013-06-25 // 22:59:00

Hej fina ❤ ville bara skicka lite pepp inför kilometerutmaningen och påminna om att det faktiskt inte är någon tävling (okej: den som gör mest kilometer kommer få ett litet pris) men det är ju menat som en liten morot bara, inget att träna ihjäl sig för. Den enda du utmanar är dig själv, även en 4kilometersrunda är bättre än ingen alls. Ta hand om dig. <3

2013-06-26 // 00:20:46

Jag fattar inte heller! Jag har gjort tydligt för min honey vad jag klarar av att ha hemma och inte och han respekerar det nästintill jämt. Men jag tror det är svårt för folk runtom att veta vad som är rätt och när det går att lyssna på vad jag säger utan att u dra om det är ätstörningar som pratR ocj manipulera r x/

2013-06-26 // 09:51:02
» Vinge

Så sant, hatar att det är en social grej att äta ihop och att man är konstig om man inte gör det!

2013-06-26 // 14:30:17
» Ellie

Hej!
Håller med till tusen procent. Och så just det där att folk köper, fixar och äter onyttig mat och sen sitter och klagar på att de ätit för mkt, går upp i vikt, är tjocka, rör för lite på sig osv. KOM IGEN! När de vet hur man har det kanske de kunde hålla munnarna stängda när de ändå serverat skräpet. Jag blir så trött på det, och sen undrar de varför man inte äter mer....

2013-06-26 // 19:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback