Fjärilsvingslag

Det sägs att en fjärilsvingslag kan skapa en orkan på andra sidan jorden
Kanske är det denna fjäril som ställer till det för mig
Kanske är det den som skapar kaos i mitt huvud
Fjärilensvingslag hittade till mig och har där bofast sig
En orkan har dragit fram och i alla vindar tappat bort mig
Orkanen släpade med sig min själ och min glädje
Allt försvann och i de spillror som nu finns kvar letar jag
Febrilt letar jag efter mig själv
Den jag var, den jag egentligen är
Var tog orkanen mig?
Jag har snart lyft på alla bitar 
Jag har även börjat pussla ihop de som tyckas ska sitta ihop
Men vilka bitar jag än sätter ihop så blir inte pusslet som det ska
Efter som de viktigaste bitarna fattas 
De som håller allt samman
Jag hålls inte längre samman av de viktigaste delarna
För de tog fjärilensvingslag och gömde så väl


Svar: Men åh, tack fina! :$

2013-06-08 // 12:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback