Skärpning

Den är en jätte fin flicka som driver en jätte fin blogg och hon verkar tycka om att blogga. Igår skrev hon att hon ville radera bloggen på grund av att hon får så många elaka komentarer..
 
VAD ÄR VITSEN ENS? 
Jag har lärt mig att om man inte har något snällt att säga så är man tyst. Vad vinner man på att trycka ned andra? Man blir varken snyggare, smalare eller bättre, snarare tvärt om. 
Själv håller jag inte alltid med om allt jag läser på era fina bloggar men då har jag två alternativ, bläddra förbi inlägget eller trycka på det röda krysset högst upp i högra hörnet. Mycket svårare är det inte?
Personen som driver bloggen rår väl inte för att du har tryckt in dig på dennes blogg? Nej, men den får stå ut med kränkande komentarer bara för att någon bitterfitta inte fått sig något på länge eller har PMS. 
Åhh, jag blir verkligen så fruktansvärt förbannad. 
Var snälla med varandra nästa gång kanske det är du som behöver stöttning i något eller mår dåligt. 
 


» Emmy

Det är skitfel att kommentera elaka saker, det är bara att skapa ett problem över något som inte ska vara det, alltså...!!

Svar: Absolut!
Sofie

2013-04-25 // 23:01:06

Så känner jag med. Håller jag inte med om någontin

2013-04-26 // 09:40:24

Om någonting * så bläddrar jag vidare. Enda gången jag skulle säga ifrån vore om det vore något rasistiskt eller elakt som skrevs. Då kan jag skriva en liten kommentar, men även då är jag vänlig och snäll. Och jag förstår inte människor som letar upp äsbloggar. Hur mycket liv kan man ha då?

Svar: Håller med till hundra:)Nej jag förstår inte vitsen ens:s
Sofie

2013-04-26 // 09:42:02
» jen

jag har blivit lärd lika, man ska vara tyst om man inte har något bra att säga.

Svar: Precis!:)
Sofie

2013-04-26 // 10:20:03

Så jäkla bra sagt, håller med dig! Jag kan tycka om att diskutera och debattera om man inte är överens, men det är ju en helt annan sak. Sen besitter ju sådanadär människor som lämnar de där kommentarerna en egenskap, precis den du nämner, att de tror att de själva verkar bättre om de trycker ner någon annan, men det funkar ju inte så. Det är så jäkla olönt och jag blir så himla ledsen! Jag vet ju hur mkt bloggen ger mig, och det är så jäkla pissigt att sånadär ska få förstöra det för andra =(

Svar: Man kan absolut debattera men det innebär inte att man måste vara otrevlig och kränkande,. Ja, pissigt är ordet!
Sofie

2013-04-26 // 18:41:00

Håller med dig till 100 %!

Kramar. <3

Svar: Tack♡
Sofie

2013-04-29 // 08:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback